بهنام صدیقی، عکاس و مدرس عکاسی،
سابقه ی عکاسی مطبوعاتی، بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶
آخرین نمایشگاه های انفرادی صدیقی با عنوان‌های «تعطیلات» در گالری راه ابریشم تهران (۱۳۹۳) و «یادآوری» در گالری ShowRoom لندن (۱۳۹۳) برگزار شده است.
بهنام صدیقی در سال ۱۳۹۲ برنده جایزه هنر معاصر ایران از بنیاد MOP شد و از آخرین فعالیت‌های حرفه‌ای او می‌توان به کیوریتوری نمایشگاهی با عنوان «این ما هستیم، نه آنها» با حضور بیست عکاس مستند ایرانی (مهر ماه ۱۳۹۶-گالری آریانا) نام برد.

بهنام صدیقی، متولد ۱۳۵۸ در ساری، به سال ۱۳۸۷ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته عکاسی مدرک کارشناسی اخذ نموده و طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶به عنوان عکاس مطبوعات در نشریات مختلفی چون روزنامه جام جم، مجله فرهنگ و پژوهش، آژانس عکس سوره و روزنامه آینده نو، مشغول به کار شد.
عکسهای صدیقی بر پایه مستند بوده و ایده هایش را از پدیده ها و رخدادهای سیاسی ـ اجتماعی پیرامون خود دریافت میکند.
بهنام صدیقی دو کتاب با عناوین « اکباتان، غرب تهران » (۱۳۸۸- نشر ماه‌ریز) و « یادآوری » (۱۳۹۳- نشر موتوبوکز) منتشرکرده و آثارش در مجلات معتبر و تخصصی ای چون عکسنامه، حرفه هنرمند، عکس و مجله آنلاین ایتالیایی ویتنس ژورنال و لند اسکیپ استوریز، منتشر شده است. همچنین وی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی نیز به تدریس اشتغال دارد.
«آخرین روز» نام مجموعه عکسی از بهنام صدیقی است که پس از گذشت ۶ سال هنوز هم در حال برنامه ریزی و اجراست. ایده مهاجرت که در سال‌های اخیر در ایران شکل ویژه‌ای به خود گرفته، دستاویز اندیشه‌های بهنام صدیقی، عکاسِ معناگرا شده است. عکس‌ها که به‌صورت مستقیم گرفته‌شده، بیانی کاملا رودرو با مخاطب دارد. سوژه های مجموعه “آخرین روز” بهنام صدیقی معمولاً برای ادامه تحصیل و مهم‌تر آنکه برای اقامت دائم و داشتن زندگی و رویاهای تازه‌تر، زادگاه خود را ترک می‌کنند. ترک سرزمین مادری که در نگاه مؤلف با ترسی همراه است: «ترس از بازگشت».